zoekmachine optimaliseren

Linkbuilding en de kosten die je moet maken

Waarom kunnen de zoekmachines mijn site zonder SEO niet vinden?

Zoekmachines zijn slim, maar ze hebben nog hulp nodig. De grote motoren werken altijd om hun technologie te verbeteren om het internet te doorlopen en beter resultaten te bieden aan gebruikers.

Er is echter een limiet voor de manier waarop zoekmachines kunnen werken. Terwijl de juiste SEO u kan duizenden bezoekers en meer aandacht, kunnen de verkeerde bewegingen uw site verbergen of begraven diep in de zoekresultaten waar de zichtbaarheid minimaal is.

Zonder kosten te maken kun je niet ranken in de zoekmachines. Maar hoeveel geld je precies moet uitgeven aan zoekmachine optimalisatie is een lastige keuzen.

Uw links, betaalde zoekacties en sociale media fungeert als de kers, maar uw inhoud, informatie-architectuur, content management systeem en infrastructuur fungeren als suiker en maakt de taart. Zonder dat is jouw taart smaakloos, saai, en wordt in de prullenbak gegooid.

Voor wat meer basic informatie kun je ook het artikel van searchengineland lezen en een goede start maken.

Zoekmachines willen hun werk zo goed mogelijk doen door gebruikers naar websites en inhoud te verwijzen die het meest relevant is voor wat de gebruiker zoekt. Dus hoe wordt relevantie bepaald?

De kosten die je moet maken voor linkbuilding

  1. Inhoud: Wordt bepaald door het thema dat wordt gegeven, de tekst op de pagina en de titels en beschrijvingen die worden gegeven.
  2. Prestatie: Hoe snel is uw site en werkt het goed?
  3. Autoriteit: Heeft uw site voldoende inhoud om te koppelen aan of andere gezaghebbende sites uw website gebruiken als referentie of citeer de beschikbare informatie?
  4. Gebruikerservaring: hoe ziet de site er uit? Is het gemakkelijk om te navigeren? Kijkt het veilig? Heeft het een hoge bounce rate?

Spiders hebben maar een bepaalde opslag

Spiders van zoekmachines hebben alleen een zekere hoeveelheid gegevensopslag, dus als je schaduwrijke tactieken uitvoert of ze probeert te misleiden, krijg je de kans om jezelf op de lange termijn pijn te doen. Items die de zoekmachines niet willen, zijn:

  1. Keyword Filling: Overgebruik van zoekwoorden op uw pagina’s.
  2. Aangekochte Links: Het kopen van links brengt je niets als het gaat om SEO, dus wees gewaarschuwd.
  3. Slechte gebruikerservaring: maak het gemakkelijk voor de gebruiker om rond uw site te navigeren. Te veel advertenties en het te moeilijk maken voor mensen om inhoud te vinden die ze zoeken zal alleen uw bouncepercentage verhogen. Als u uw bouncepercentage kent, zal het u helpen om andere informatie over uw site te bepalen. Bijvoorbeeld, als het 80 procent of hoger is en u inhoud op uw website hebt is de kans groot dat er echt iets mis is.

Search engine watch heeft ook nog 22 essentiële tips voor zoekmachine optimalisatie.

Wat is je bedrijfsmodel?

Hoewel dit vrij duidelijk is, hebben zoveel mensen de neiging om zich niet te richten op wat hun belangrijkste doelen zijn. Enkele vragen die u zelf moet stellen, zijn:

  1. Wat definieert een conversie voor u?
  2. Verkoop je kijkers (indrukken) of is het belangrijker waar mensen op klikken?
  3. Wat zijn je doelen?
  4. Kent u uw activa en passiva?

Multichannel-optimalisatie

Sleutelwoordstrategie is niet alleen belangrijk om op je site te implementeren, maar moet ook uitgaan naar andere platforms. Daarom moet u ook denken aan multi-channel optimalisatie. Deze multi-channel platforms omvatten ook Facebook, Twitter, LinkedIn en E-mail. Maar ook offline kanalen zoals radio- en tv-advertenties.

Als u in overeenstemming bent met zoekwoordzinnen binnen deze platforms, helpt uw ​​brandingpogingen niet alleen, maar helpen gebruikers ook met specifieke zinnen die u optimaliseert.

Dommeinnaamgeving

Domeinnaamgeving is erg belangrijk voor uw algemene basis, zodat u het beter kunt gebruiken met behulp van sub-directory root domeinen (example.com/awesome) versus subdomeinen (geweldig.example.com). Enkele andere best practices met domeinnamen zijn:

  1. Consistente domeinen: Als u www.example.com typt, dan wordt uw type alleen in example.com en de “www” niet doorgestuurd naar www.voorbeeld.nl, dat wil zeggen dat de zoekmachines twee verschillende sites zien. Dit is niet effectief voor uw algehele SEO-inspanningen, aangezien het uw inkomende links zal verdunnen, aangezien externe sites gekoppeld zijn aan www.example.com en example.com.
  2. Houd het Old School: Oude domeinen zijn beter dan nieuwe, maar als u een oud domein koopt, moet u ervoor zorgen dat de vorige eigenaar niets illegaals heeft gedaan om het domein te laten straffen.
  3. Trefwoorden in URL: Het vinden van zoekwoorden die u in uw domein probeert te plaatsen, helpt alleen uw algemene inspanningen.

Optimaliseren voor verschillende soorten resultaten

Naast het optimaliseren van de desktopervaring, zorg ervoor dat u zich richt op zowel mobiele als tabletoptimalisatie als andere media.

Naast het beschikbaar maken van inhoud voor zoekmachines, helpt SEO ook de ranking te verbeteren, zodat de inhoud wordt geplaatst waar de zoekers het gemakkelijker vinden.

Het internet wordt steeds concurrerender, en die bedrijven die SEO uitvoeren, hebben een groot voordeel in bezoekers en klanten.

Kan ik SEO zelf doen?

Zeker kan dat. Je moet wel uitkijken en net als met elke discipline is het gevaarlijk om iets zelf te doen als je niet goed weet hoe het werkt. In de bouw kun je jezelf erg bezeren. In SEO ook, maar dan in je ranking. Je kunt zo wel wat op de zoekmachine optimalisatie kosten besparen uiteraard.

zoekmachine optimalisatie kostenDe wereld van SEO is complex, maar de meeste mensen kunnen de basisbegrippen gemakkelijk begrijpen.

Zelfs een kleine hoeveelheid kennis kan een groot verschil maken. Gratis SEO onderwijs is op grote schaal beschikbaar op het internet, inclusief in gidsen als deze. Combineer dit met een beetje oefening en je bent goed op weg om een ​​goeroe te worden.

Afhankelijk van uw tijdsbetrokkenheid, uw bereidheid om te leren en de complexiteit van uw website (s), kunt u beslissen dat u een deskundige nodig heeft om zaken voor u te kunnen behandelen.

Bedrijven die SEO beoefenen kunnen variëren; Sommige hebben een zeer gespecialiseerde focus, terwijl anderen een bredere en meer algemene aanpak nemen.

In ieder geval is het goed om zelf ook de kernbegrippen goed te begrijpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code