indexeren van pagina's

De index met de grootste waarde

Een index is een andere naam voor de database die door een zoekmachine wordt gebruikt. Het bevat informatie over alle websites die de zoekmachine kon vinden. Als u al een tijdje in de webwereld bent geweest, heb je deze woorden zeker eens gehoord:

Google crawlen en indexeren.

Dit zijn de twee termen waarop de gehele webwereld afhangt. Laten we definiëren, begrijpen en wat in-depth informatie over crawlen en indexeren bespreken. Op onze homepage hebben we nog meer informatie en artikelen over SEO en linkbuilding.

Crawlen: Dit is wanneer Google uw website voor tracking doeleinden bezoekt. Dit proces wordt gedaan door Google’s Spider-crawler.

Indexeren: Nadat het crawlen is gedaan, worden de resultaten op de index van Google geplaatst (dat wil zeggen web searches).

 

Wat is Google Crawlen?

 

Crawlen betekent in principe een pad volgen. Hier is een geweldige guide over indexen en crawlen die je kunt gebruiken in je projecten.

In de SEO-wereld betekent crawlen het volgen van uw links en ‘crawlen’ rond uw website. Wanneer bots naar uw website komen (elke pagina), volgen ze ook andere gekoppelde pagina’s op uw website.

Dit is één van de redenen waarom we sitemaps maken, omdat ze alle links in onze blog bevatten en Google’s bots kunnen hen gebruiken om diep in een website te kijken.

De manier waarop je stopt met het crawlen van bepaalde delen van je site, is door het bestand Robots.txt te gebruiken.

 

Wat is Google Indexing?

 

In de zin van de leek is indexering het proces van het toevoegen van webpagina’s naar de zoekactie van Google.

Afhankelijk van welke metatag die u heeft gebruikt (index of NO-index), zal Google uw pagina’s crawlen en indexeren. Een niet-index tag betekent dat die pagina niet wordt toegevoegd aan de index van de websearch.

Het is vrij simpel. Als de zoekmachines uw website niet efficiënt kunnen crawlen, is het onwaarschijnlijk dat u kunt ranken. Zelfs links en maatschappelijke aandelen zullen geen ernstige problemen op het gebied van toegankelijkheid oplossen, waardoor de impact op uw linkgebouw onverklaarbaar is.

Dit is het laatste wat je wilt, want het is moeilijk om een ​​link te bouwen, maar je wilt jezelf niet belemmeren voordat je zelfs begon.

Dus hier een aantal belangrijke gebieden die u moet overwegen als het gaat om het maken van uw website toegankelijk. Een toegankelijke website betekent dat alle doelpagina’s worden geïndexeerd en de mogelijkheid hebben om te rangschikken voor uw doelwoorden.

We helpen bijvoorbeeld goede doelen om hun vindbaarheid te vergroten en zo de kans om mensen te kunnen helpen te verbeteren. Met een paar kleine ingrepen kunnen ze zo hun bereik al flink opschroeven.

Crawlen

Het eerste wat we moeten kijken is om ervoor te zorgen dat al onze doelpagina’s door de zoekmachines kunnen worden gecrawld. Ik zeg “doelpagina’s” omdat er gelegenheden zijn die u misschien wel willen stoppen met bepaalde pagina’s die worden gecrawld, die ik binnenkort zal dekken.

Laten we eens kijken hoe we onze website crawlbaar maken en hoe u potentiële problemen kunt zoeken.
Goede site architectuur

Een goede website architectuur is niet alleen goed voor zoekmachines, het is ook goed voor gebruikers. Simpelweg, u wilt ervoor zorgen dat uw belangrijkste pagina’s makkelijk te vinden zijn, ideaal binnen enkele klikken van de homepage. Dit werkt goed om een ​​paar redenen:

Meestal is uw startpagina het meest gekoppeld aan en kan dus veel PageRank door de rest van de site doorstromen
Gebruikers kunnen snel uw zoekpagina’s vinden, waardoor ze waarschijnlijk kunnen vinden wat ze willen en omzetten in klanten

Als u een e-commerce website bezit, zijn de detailpagina’s in dit voorbeeld uw productpagina’s. Dit is een logische structuur en een die wordt aanbevolen voor kleine tot middelgrote websites.

De enige andere belangrijke overweging hier is om ervoor te zorgen dat u keyword research naar deze structuur, die u in dit bericht door Stephanie Chang en dit bericht door Richard Baxter kunt lezen, in kaart brengen.

Maar wat als je een website hebt met miljoenen pagina’s? Zelfs bij goede categorie structuur kunnen uw belangrijkste producten uiteindelijk vrij ver weg zijn van de homepage. In dit geval kunt u overwegen om een ​​gevarieerde navigatie te implementeren die hierbij kan helpen.

Faceted navigatie past zich aan op wat de gebruiker zoekt en elimineert veel lawaai door ze eenvoudig te filteren om te vinden wat ze willen. Het beste om hier te doen is om u een voorbeeld te geven van wat ik bedoel, gelukkig schreven de mannen van Madgex dit goede artikel en creëerde dit voorbeeld, die de dingen heel goed visualiseert:

In termen van kruipen is er nog een ander ding om hier te noteren. Soms wilt u dat de zoekmachines niet diep kunnen crawlen en pagina’s vinden die te veel attributen hebben. Bijvoorbeeld, laten we zeggen dat we buitenkleding verkocht hebben en op jassen gericht waren.

Nu weten we dat een trefwoord, zoals ‘waterproof jackets’, een fatsoenlijke hoeveelheid zoekwoordvolume heeft van het AdWords-zoekwoordhulpmiddel. Daarom willen we een pagina hebben die de zoekmachines kunnen crawlen, indexeren en rangschikken voor dit zoekwoord. Dus we zouden ervoor zorgen dat dit mogelijk is via onze gevulde navigatie door de koppelingen schoon en makkelijk te vinden.

Aan de andere kant heeft een zoekwoord, zoals “zwarte mannen grote waterdichte jas minder dan 100 pond”, niet veel zoekvolume. Dus we willen de zoekmachines stoppen

Er zijn miljoenen websites op deze aarde. Is iedereen tevreden over het kruipen en indexeren? Nee!! De meeste mensen blijven over het vraagstuk waarom hun artikelen niet geïndexeerd worden.

Laten we eens kijken naar enkele belangrijke factoren die een aantal belangrijke rollen spelen bij de backend van kruipen en indexeren.

Domeinnaam

Sinds de update van Google Panda is het belang van domeinnamen aanzienlijk gestegen. Domeinen die het belangrijkste trefwoord bevatten, worden belangrijk.

Ook de crawling rate is hoger voor die domeinen die een goede Page Rank hebben.

Standaard wordt elke WordPress-post en -pagina geïndexeerd.

Een goed idee om hoger te ranken in zoekmachines is om alleen vitale delen van je blog / website te laten indexeren.

Index niet overbodige archieven zoals tags, categorieën en alle andere nutteloze pagina’s.
Factoren die effect hebben op crawlen:

Enkele van de belangrijkste gebieden die u moet nadenken over het maken van uw website toegankelijk: over crawlig, indexering en ranking. Technisch SEO!

Technisch SEO kan vaak een beetje te gemakkelijk worden geborsteld ten gunste van dingen zoals content creatie, sociale media en link building. Ik heb echter altijd geloofd dat er veel mogelijkheden zijn om het verkeer te vergroten door naar binnen te kijken, in plaats van naar buiten.

Een van de grootste gebieden van dit voor mij is om ervoor te zorgen dat uw website zo toegankelijk is als mogelijk voor de zoekmachines.

 

Interne links

Er zijn zo veel discussies geweest over interne koppeling (ook bekend als diepkoppeling). Mensen raden zelfs aan om dezelfde ankertekst te gebruiken binnen hetzelfde artikel als het helpt bij het diepe crawlen van een site.

Wat belangrijk is om te onthouden is dat interne koppeling een goede praktijk is, niet alleen voor SEO, maar ook voor het handhaven van actieve gebruikers op uw website

 

XML Sitemap

Het moment dat u een site instelt in WordPress, wordt u geadviseerd om een ​​XML-sitemap te gebruiken, zodat uw sitemap automatisch kan worden gegenereerd. Op deze manier wordt Google op de hoogte gesteld dat uw site is bijgewerkt en deze wil crawlen.

Als een website niet in de index van een zoekmachine staat, kunnen gebruikers het niet vinden via die zoekmachine. Zoekmachines updaten hun indexen regelmatig

Faceted navigation

Zoals u kunt zien, is het heel makkelijk voor een gebruiker om een ​​grote reeks resultaten snel te filteren door te klikken op de attributen die ze zoeken. Dit is een geweldige techniek voor e-commerce websites, vooral omdat er meestal allerlei productkenmerken zijn zoals grootte, kleur, merk, enz.

Dat u de gebruiker wilt laten filteren. Een voorbeeld hiervan in actie met een ander type website is Reed. Wanneer u in een categorie gaat, zoals Accountancy, worden de filters aan de linkerkant aangepast aan die categorie, zodat u kunt filteren door Accounts Assistant of Credit Controller.

U zou deze opties niet krijgen als u de categorie Marketing ging bezoeken. Zo kunnen grote websites het gemakkelijk maken voor gebruikers en zoekmachines om snel naar diepe pagina’s te komen.

Meer info over deze onderwerpen ook op zelfontwikkelingsonderwijs.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code